Dag 28 (Vrijdag 1/8): Golden Gate Bridge - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu Dag 28 (Vrijdag 1/8): Golden Gate Bridge - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu

Dag 28 (Vrijdag 1/8): Golden Gate Bridge

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

05 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Berkeley

Samen met Sebastian en JP hadden we gepland om vandaag de Golden Gate Bridge over te fietsen, een tocht waar we al lang naar uit hadden gekeken! Na een lange busrit tot aan Fisherman’s Warf, belandden we uiteindelijk aan de fietsenverhuur. Daar kregen we een zeer gedetailleerde uitleg over hoe een fiets werkt, tot in de kleinste details (waar staat de rem, zo doe je je zak onder je fietsrek, … :-s). Question: Doen ze dat om rechtszaken te vermijden? Of omdat ze denken dat niemand in Amerika weet hoe een fiets te besturen? Anyway, het was een sterk overdreven en dus heel lachwekkend voor ons, maar misschien is dat omdat wij gewoon zijn dagelijks met de fiets te rijden.

Om half 12 starten we de weg richting de brug. Naast het water was een breed fietspad gemaakt, waar we om de haverklap stopten voor foto’s van de Golden Gate Bridge en het uitzicht over het water. Het was echt prachtig en ook geweldig om te fietsen! Nooit gedacht dat het zo relaxerend zou kunnen werken, maar voor iedereen was het een blije herinnering aan thuis en Leuven :).

Voor dat we de brug op gingen, bezochten we onderaan op de hoek van de kaai het fort op Fourth Point. Het was daar superkoud en het waaide enorm hard, zodat ik al schrik kreeg helemaal bevrozen te zijn tegen ik aan het einde van de Golden Gate Bridge zou komen. Gelukkig viel het (na een serieuze klim omhoog) op de brug zelf heel goed mee. Een lichte wind van achter/opzij, waardoor we snel vooruit gingen en het helemaal niet koud hadden. De brug was prachtig, superleuk, fantastisch, … en nog zo veel meer!

Ook de fietstocht erna was zeker nog de moeite waard. Eerst passeerden we het stadje Sausalito, klein en gezellig, dat mij een beetje deed denken aan de Italiaanse meren. Na daar gegeten te hebben zetten we onze tocht verder richting Tiburon, om daar later de ferry terug te nemen.
Onderweg begonnen Caroline en Lies G. al heel rood te zien, zo erg zelfs dat Caroline tegen het einde aan al met een trui met lange mouwen moest verder fietsen omdat het pijn begon te doen. Hoewel we geen van allen ons ingesmeerd hadden met zonnemelk, waren zij de enigen die er echt last van hadden. Waarschijnlijk door de combinatie van wind en zon, en het feit dat zij helemaal niet zo veel in de zon hebben gelegen als Isabel en ik.
Tegen een uur of half 7 waren we plots in Tiburon aan de ferry, terwijl we eigenlijk dachten dat het nog bijna een uur fietsen ging zijn. Maar plots stond de boot er en de ferrytocht die volgde was een perfecte afsluiter van de dag! Het waaide superhard, de boot ging heel snel en we hadden moeite om niet om te vallen terwijl we boven op het dek stonden :-D. Van daaruit konden we prachtige foto’s maken van de kusten met een ondergaande zon: echt heel sfeervol!

Voor we gingen dineren (we hadden ’s avonds afgesproken met de jongens die we hadden leren kennen op de vlucht terug vanuit Las Vegas) moesten we eerst de fietsen nog terug binnenbrengen. Van aan de ferry moesten we nog heel het Fishermans Warf district affietsen (van pier 1 tot ergens in de 40), vooraleer we aankwamen in de fietsenverhuur. Daar stonden ze ons opnieuw met overdreven reacties op te wachten: wanneer we binnen reden werden we gefeliciteerd en werd er ‘gecheerd’ naar ons (“Congratulations, you made it!, Good job!, …). Dit deed mij denken dat de uitleg van daarstraks toch eerder gebeurde omdat met de fiets rijden hier blijkbaar een niet-vanzelfsprekende prestatie is :-p.

Fabio en zijn vriend, Mark, namen ons mee uit eten op Fishermans Warf in een restaurantje dat midden in de haven lag. Opnieuw smaakte de echte verse vis hier heerlijk! En daarna sloten we de avond af in een gezellig cafeetje downtown :).

Het was een geslaagde dag!

• 14 Augustus 2008 - 17:09

San:

Je hebt uiteindelijk een erg mooie Berkeley-sweater gekozen ze! ;)