Dag 42 (Vrijdag 15/8): Packing! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu Dag 42 (Vrijdag 15/8): Packing! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu

Dag 42 (Vrijdag 15/8): Packing!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

21 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Berkeley

Vanmorgen konden we ‘uitslapen’ tot half 11, maar na die late avond van gisteren resulteerde dat nog steeds maar in een dikke zes uur slaap… Berkeley is vermoeiend!
Samen met Lies G. trokken we naar de Golden Bear om ontbijt-middageten te halen en de punten die we nog over hadden op te kopen. De winkel was bijna leeg, omdat er blijkbaar mensen met nog veel meer punten over zijn: sommigen waren dozen aan het volladen met koekjes, kauwgom, …!

Rond half 2 konden we dan eindelijk beginnen inpakken. Dat werd ondertussen dringend tijd, want wij waren de enige kamer van ons die nog niets begonnen was en om 5.00pm moesten we buiten zijn. Dit werd dus een speed-packing! Het was vandaag weer een warme dag (overigens, het is hier bijna elke dag 25-30° geweest en altijd stralende zon), en dat maakte het inpakken heel vermoeiend. Voor mij was het vooral lachen :-)! Eerst met Isabel, die om de haverklap haar verloren spullen terugvond. Gesprekken verliepen als volgt: Isabel “Ah, hier is …(x)…”, “Oh, mijn sok!”, en nog zo’n opmerkingen. Dan met Caroline, die op haar valies moest gaan zitten om ze dicht te krijgen. Ikzelf kreeg gelukkig alles net (maar amper!) ingepakt. En tenslotte, met mezelf, want toen de valiezen al waren weggedragen en we de kamer gingen checken en de kast terug op z’n plaats zetten, vond ik in mijn schuif nog een paar vergeten spulletjes… en die moesten dus ook nog mee. Maar om half 5 stonden we buiten klaar en gingen Caroline en ik onze laatste pannenkoek halen. (Misschien al een manier om het verdriet van het vertrek weg te eten? :-p)

’s Avonds lieten we ons gewoon rustig uitbollen, want veel mensen hier waren na de middag al vertrokken: alleen de Hollandse meisjes en de Duitse jongens bleven nog. Samen met de meisjes gingen we eten in Crossroads en daarna iets drinken in Raleigh’s. Iedereen zat er al wat versuft bij, omdat we allemaal beseften dat het echt voorbij was nu. Wij gingen later op de avond ook de Duitsers nog opzoeken, zodat we ook van hen afscheid konden nemen.
Slaapplaatsen voor vannacht waren uiteindelijk ook nog in orde gekomen, gelukkig maar :-)! Isabel, Lies G, Hanne en Lies T sliepen bij Jasdeep op zijn appartement. Hij was daar vandaag ingetrokken, rechtstreeks vanuit de Residence Halls. Caroline en ik hadden een plaatsje gevonden op de kamer van een Duits meisje, Ann-Christie. We waren heel blij daar te kunnen slapen, want die enkele uurtjes slaap voor de vroege vlucht van morgenvroeg waren meer dan welkom!