Dag 33 (Woensdag 6/8): Campus Tour - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu Dag 33 (Woensdag 6/8): Campus Tour - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu

Dag 33 (Woensdag 6/8): Campus Tour

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

11 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Berkeley

Ik voel het einde van onze trip hier naderen, en ik besefte dat ik nog steeds niet de volledige campus heb bezocht (vermits die gewoonweg gigantisch is!). Daarom besloot ik van mijn vrije voormiddag te genieten en rustig een wandeling te maken langs alle prachtige gebouwen hier on campus. Vooral de grote University Library vond ik prachtig, hoewel ze niet kan tippen aan de bibliotheek in Leuven. Ze heeft alleen een pluspuntje boven Leuven en dat was het leessalon. Rechts vooraan in de bib was een grote zaal met overal boeken aan de zijkant en in het midden leren salonnetjes en gouden leeslampjes. En om het af te maken stond er zo’n oude bruine gigantische wereldbol! Ik voelde me net honderd jaar teruggegaan in de tijd.
Ook de rest van de campus had een betoverend effect op mij, want het is hier zo anders dan thuis! Veel groter, sjieker, immenser, … Het feit dat de campus een eigen afgesloten ‘dorpje’ vormt is echt heel speciaal.

’s Avonds ging ik met Lies en de Hollandse meisjes en Blanca nogmaals tot in Blakes. Vermits het de enige plaats is waar alle studenten samenkomen, is het er natuurlijk elke avond leuk om bij te praten met iedereen (ook al is het steeds hetzelfde).

En toen ik thuiskwam had ik nog een uurtje paper na te lezen, want ik had Caroline beloofd haar paper na te lezen die ze de volgende dag moest binnenbrengen. Ze moet steeds werkjes maken over heel interessante topics zoals bvb. Patriotism in US en AIDS. Dus dan lees ik ze met plezier na (ook al was het kwart voor 2 ’s nachts :-p)!

  • 12 Augustus 2008 - 16:57

    Nettie:

    Heyhey!

    naar de bibliotheek gaan kan best es fijn zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Op deze webblog vinden jullie een verslag van mijn avonturen tijdens de summerschool aan de UC Berkeley.

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 87979

Voorgaande reizen:

05 Juli 2008 - 17 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: