Dag 36 (Zaterdag 9/8): Sonoma Valley & Napa Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu Dag 36 (Zaterdag 9/8): Sonoma Valley & Napa Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu

Dag 36 (Zaterdag 9/8): Sonoma Valley & Napa Valley

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

20 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een hectische start vanmorgen, want we waren allemaal tegelijk verslapen! Ons plan was om de wekker om 8u te zetten, maar toen we om 9.20u plots wakker werden omdat Tim (de vriend van Caroline) belde, beseften we dat er iets was misgelopen. Isabel vroeg aan mij: ‘Hoe laat is het?’, en ik antwoordde goedgelovig: ‘8u, ik heb net mijn wekker afgeduwd.’ Vergissen is menselijk, want het was dus al bijna anderhalf uur later: een teken dat we onze slaap nodig hadden!

Tegen 10u stonden we gelukkig toch al aan de autoverhuur, klaar om te vertrekken naar de wijngebieden vlak boven San Francisco. Na een uurtje rijden al kwamen we aan in het onderste dorpje van één van de twee valleien die we vandaag wilden bezoeken: Sonoma. Het was een gezellig, pittoresque stadje, maar ook heel druk en toeristisch. Voordeel voor ons? We vonden al snel het toeristisch bureau waar we een plan van zowel Sonoma Valley als Napa Valley meekregen, waarop een volledige route voor ons werd uitgetekend. We kregen ook enkele tips mee over welke wijngaarden de moeite waren en vertrokken zo op pad. Onze eerste stop was de Buena Vista Winery, het oudste wijnbedrijf van de streek. Wijngaarden waren er in de omstreek niet te zien, maar de winery zelf zag er binnen heel sjiek uit. Omdat het nog vroeg op de dag was, gingen we daar nog geen winetasting doen. Wel zetten we ons op de picknickbanken om ons te goed te doen aan het echte stokbrood (;-)) dat we vanmorgen waren gaan kopen. En dat smaakte! Binnen had ik een boekje gevonden met uitleg over een aantal winery’s in de streek en op basis daarvan besloten we naar een andere te gaan dan ons was aangeraden in het toeristische bureau: Sterling Vineyard zag er namelijk heel leuk uit omdat hij wat hoger tegen een berg was gelegen en zo een mooi uitzicht gaf over het gebied.

Toevallig passeerden we even later toch nog de vineyard die ons was aangeraden. De Benzinger Family Winery was blijkbaar toch ook de moeite. Er reed een treintje door dat uitleg gaf over de wijngaarden en het wijnproces, maar dit was de volgende twee keer volgeboekt, en als we dit wilden doen moesten we anderhalf uur wachten. Daar hadden we geen zin in, en dus zetten we onze tocht verder. Next stop was de ‘Old Faithful’-geyser (naar de gigantische geiser in Yellowstone Park in Midden-Amerika): iets minder impressionant als de echte zei Caroline, maar voor Isabel en mij toch de moeite om eens te zien vermits wij geen van beide ooit al een geyser hadden gezien.

Tegen 4.30pm geraakten we uiteindelijk aan onze winetasting in de Sterling Vineyard. Deze was heel speciaal in vergelijking met anderen, doordat deze wat hoger gelegen was op een heuvel. Hierdoor was er een liftje aangelegd (zoals bij het skiën) om iedereen tot boven te brengen. Met een glas wijn werden we door het wijnmaak-proces geleid, tot aan de tasting room op het einde. Doordat het zo hoog lag, hadden we vanop het winetasting terras een prachtig zicht over alle omliggende wijngaarden en andere winery’s in de buurt.
De rit terug naar huis ging door Napa Valley: deze vonden we nog veel mooier dan Sonoma Valley en zo eindigde de dag hier dus perfect!

Overdag kregen we van JP een sms’je om ons mee uit te vragen naar San Francisco. Eén van hun vrienden uit de groep Duitsers verjaarde vannacht en wij mochten mee gaan vieren. Isabel was gisterenavond al met Michele de stad in getrokken, dus zij bleef thuis. Caroline en ik hadden een fantastische avond! We gingen uit in Suite 181, een club volgens mij genoemd naar het feit dat er bedden stonden die je kon huren als privé-lounge. Er waren twee verdiepen, maar wij spendeerden het grootste deel beneden omdat we de muziek daar het beste vonden. We dansten tot we niet meer konden en tegen half 4 begon iedereen stilaan moe te worden. Dankzij Sebastian konden we met de limo naar huis :-)!