Dag 41 (Donderdag 14/8): Final...everything! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu Dag 41 (Donderdag 14/8): Final...everything! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu

Dag 41 (Donderdag 14/8): Final...everything!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

21 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Berkeley

Iedereen vond de final een stuk moeilijker dan de midterm. Waarschijnlijk omdat er een aantal vragen bij waren die gingen over zaken die enkele in de les vermeld waren en nergens expliciet waren uitgeschreven. En vermits heel wat mensen niet altijd zo aandachtig zijn en regelmatig wel eens een les skippen, verwonderde het mij niet dat sommigen er problemen mee hadden. Zelf vond ik het ook wel wat moeilijker dan de midterm en vereiste het wat meer denkwerk nu, maar ik had wel het gevoel dat ik het goed gedaan had.

Na al dat studeren was ik klaar voor de final rush van dingen die ik nog wilde doen!
Eerst en vooral: giftshoppen! Ik had alleen nog maar voor mijn ouders een souvenir gevonden, dus moest ik nog verder op zoek naar iets leuks voor mijn broer. En naar een Berkeley-gift extra voor mams en paps, want ik wou toch voor iedereen iets van de campus zelf meenemen.
Daarna: San Francisco! Rond 2.00pm sprong ik de bus op om afscheid te gaan nemen van SF. Echt sightseeing zat er niet meer in, maar ik wandelde graag nog eens rond in de buurt van Union Square en Market Street (niet toevallig het centrum vol winkels). Zo belandde ik in de Abercrombie&Fitch, de hype hier in de US blijkbaar. Ik vond er een geweldig mooi en zacht (maar duur :-s) truitje en een leuk T-shirt: beide donkerblauw en perfecte fit met mijn bruine kleurtje :-p!
De bus terugnemen werd iets minder leuk. In SF had ik net de bus gemist en moest ik 25min zitten wachten op de volgende. En toen ik dan eindelijk in Berkeley was, stopte de bus onderaan de campus voor 20min terwijl ik nog tot bovenaan de campus moest! …*zucht*… Na een busoverstap en een stapspurtje, haalde ik nog net dinner voordat Crossroads sloot en kon ik de anderen vergezellen die daar al rustig zaten te eten.

Met spijt in het hart werd het vanavond ook afscheid nemen van Blakes :-(! Deze keer vertrokken we goed op tijd, zodat we zeker beneden nog binnen zouden kunnen. Dus na onze bandjes te hebben gehaald, konden we ons rustig boven zetten met een drankje en nog wat babbelen met Josh en Jasdeep (onze floormates die ook waren meegekomen). En tegen 12u zakten we af naar de kelder om ons een laatste avond nog eens te laten gaan! Iedereen had zich geweldig goed geamuseerd, maar tegelijkertijd ook al afscheid moeten nemen van sommige vrienden die we niet meer zullen terugzien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Op deze webblog vinden jullie een verslag van mijn avonturen tijdens de summerschool aan de UC Berkeley.

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 87959

Voorgaande reizen:

05 Juli 2008 - 17 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: