Dag 30 (Zondag 3/8): Monterey&Carmel part II - Reisverslag uit Carmel, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu Dag 30 (Zondag 3/8): Monterey&Carmel part II - Reisverslag uit Carmel, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu

Dag 30 (Zondag 3/8): Monterey&Carmel part II

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

06 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Carmel

De vrouw aan de receptie had ons aangeraden ’s morgens vroeg naar het Aquarium in de stad te gaan, omdat ze zei dat we daar wel een tijdje binnen zouden zijn. En gelukkig maar dat we haar raad hadden opgevolgd, want toen we er 2,5 uur later buiten gingen ’s middags was het al enorm druk zodat het bijna onmogelijk werd om iets te zien in de aquariums. Met veel “Oh’s en wauw’s” flaneerden we langs de verschillende aquariums: echt prachtig. Het hoogtepunt was voor mij het grootste aquarium, waar we net het voeden van de vissen konden meemaken. In de zaal rondom was het stikdonker en je zag alleen de lichte vissen in het donkere aquarium die in het rond schoten om wat vis te pakken te krijgen. Vooral de gigantische school zilvervisjes die af en toe voorbij het glas schoten, was indrukwekkend!

Na de middag reed Isabel ons door de 17 Mile Drive, een weg langs de kust. De zichten daar waren prachtig, vooral ook door de rotskust die hier bijna overal is. De weg liep langs het water, midden tussen de golfterreinen en de sjieke villa’s. Spijtig genoeg was het bewolkt en waaide het heel hard, maar toch had het nog steeds zijn charmes.

De 17 Mile Drive eindigde in Carmel waar we naar The Mission reden, een oud kloostertje. Caroline en ik vonden het enorm rustgevend om daar rond te lopen, en genoten enorm van het binnenpleintje dat vol met bloemen stond.
Na het klooster wandelden we door Carmel zelf, dat hoofdzakelijk bestond uit winkels en pittoresque huisjes. Zo waren alle hotelletjes net peperkoekenhuisjes en was er een mini snoepwinkeltje, The Sweet Cottage, dat net een uit sprookje kwam! Vermits niemand echt in een shopping-bui was, belandden we even later al op het strand. We hielden het er echter niet al te lang uit, want het was echt koud aan het worden. Daarom besloten we om met de auto omhoog te rijden naar Santa Cruz in de hoop dat het daar beter weer zou zijn. Daar aangekomen konden we gaan eten in stralende zon :)!
Een mooie afsluiter van de dag dus!!!