Dag 35 (Vrijdag 8/8): Golden Gate Park - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu Dag 35 (Vrijdag 8/8): Golden Gate Park - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu

Dag 35 (Vrijdag 8/8): Golden Gate Park

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

20 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Berkeley

Ons Charlie’s Angels team had vandaag weer een gezamelijke vrije dag, en daarom besloten we er eens een keertje met ons drietjes op uit te trekken richting San Francisco. Vermits we eigenlijk nog niet zo veel van de stad gezien hadden als toerist, besloten we om deze keer naar het totale andere uiteinde te trekken, nl. de westkant waar het Golden Gate Park gelegen was.
Vooraleer daar te geraken, hadden we nog een stop gepland aan het joods museum, waar Caroline voor iemand een boek over de architectuur van het museum moest gaan kopen. Niet verwonderlijk wanneer je het gebouw zag (zie foto’s kubussen)!

Tegen een uur of één na de middag, belandden we uiteindelijk dan toch in het Park. Met de bus weliswaar, want het was echt ver van het centrum. (JP vertelde ons achteraf dat hij erheen gestapt was van aan de AC Transit Terminal en hij was 1,5u onderweg geweest!)
In het park was ons eerste doel de buffels die we op het plannetje hadden gezien. Het duurde lang om tot daar te wandelen omdat ons plannetje niet zo gedetailleerd was en omdat we onderweg voortdurend afgeleid waren door het geregel van Isabel en Caroline i.v.m. Yosemite. Zij waren van plan om samen met Lies G, Lies T, Hanne en Blanca daar een weekendje naar toe te trekken, maar alles daarvoor was nog lang niet in orde. Door al het gedoe en het gebrek aan vaste plannen, besloten Caroline en Isabel daarom (midden in het park) om niet meer mee te gaan en er een rustig weekendje met mij van te maken :). Ze kunnen niet zonder hun roommate he … :-p! Anyway, de buffels, die stelden niet veel voor: ze waren met een vijftal en ze zaten ver weg verborgen achter een heuveltje. Al snel gingen we dus verder richting de andere zijde van het park waar er wat meer te beleven viel. Dat bleek al een uitdaging te worden, want Caroline haar sandalen waren plots kapot omdat er een riempje was losgekomen. Met wat gesukkel, kwamen we toch in het deel met de Japanse tuin en de Botanical Garden. Perfect, want nu kon Caroline zich een paar vervangsloefjes aanschaffen in het Japanse winkeltje: echt een schattig zicht met haar rode zijden pantoffeltjes! Het Japanse tuintje viel overigens tegen voor de rest: heel heel klein en niet veel in te zien buiten enkele misplaatste Japanse ‘fake’ tempeltjes. Onze laatste missie, na de Botanical Garden doorgewandeld te zijn, was het zien van Hippie Hill. Maar vermits die niet erg duidelijk was en we ondertussen echt al doorvrozen waren van de koude, besloten we zo terug te keren. Spijtig genoeg moesten we eerst nog even zitten bibberen in een ijskoud bushokje, om dan eindelijk op een warme bus te mogen. Die verlieten we echter al snel om een tussenstop te maken bij Alamo Square, want dat moesten Caroline en Isabel echt gezien hebben van mij (het gaat hier om de huisjesrij van 'Full House', een serie uit onze kinderjaren).

Sebastian en JP gingen vanavond naar de cinema: The Mummy 3. En natuurlijk werden wij dan uitgenodigd om hen te vergezellen :). Caroline en ik gingen mee, terwijl Isabel met Michele had afgesproken. Tijdens de film zaten Caroline en ik, zoals voorspeld door onszelf, de helft van de tijd verkrampt weggedoken om af en toe eens een kreet te uiten, waarvan heel de filmzaal (hier gelukkig maar 4 andere mensen) opkeek. Niet echt een girlsmovie dus ;-), maar we vonden hem wel goed. Toch beter als Hangkok alleszins :-p. Omdat we toch in de buurt waren, gingen we achteraf nog iets drinken in Jupiter tot het daar bijna afsloot. En wie gedacht had dat de avond toen voorbij was, no-no: Caroline kreeg nog zin in ping-pong op de weg naar huis. Resultaat: tot 3u ’s nachts zaten we beneden in de gemeenschappelijke ruimte van Davidson. Ik kroop dus uitgeput, maar blij en gelukkig, in bed :).