Dag 37 (Zondag 10/8): Civic Centre & Stanford - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu Dag 37 (Zondag 10/8): Civic Centre & Stanford - Reisverslag uit Stanford, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu

Dag 37 (Zondag 10/8): Civic Centre & Stanford

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

20 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Stanford

Uitslapen na ons uitje in San Francisco zat er voor mij spijtig genoeg niet in, want ik had afgesproken om vanmiddag samen te komen voor ons groepswerk over de musical Rent (en ik moest hiervoor nog wat opzoekwerk doen). Rond half 1 vertrok ik richting San Francisco Downtown naar de bib vlak bij Civic Center. Het was voor Thais, een Braziliaans meisje uit mijn groep, namelijk makkelijker om daar een keer af te spreken, want zij woonde in de stad. De bib daar was echt heel groot en modern met vele afdelingen, zodat we makkelijk een plaatsje vonden om alles rustig te bespreken. Ons vierde groepslid, Sunny, kon er spijtig genoeg niet bij zijn omdat ze ziek was (Toeval dat ook zij Koreaans was?).

Na het schoolwerk wandelden we samen nog eens langs de gebouwen rondom: de City Hall, de Opera, … Civic Centre was echt de kern van de stad! Vlakbij lag Market Street, zodat we op weg naar de AC Transit richting huis nog even langs de winkels konden slenteren.

Toen ik rond 6.30pm uiteindelijk thuiskwam, trof ik Isabel en Caroline aan op de kamer, klaar om naar Stanford te vertrekken (ik dacht dat ze dit overdag al gedaan hadden). Ze hadden de hele dag gespendeerd aan een meer dat ze toevallig hadden gevonden bij het oprijden van de heuvels achter Berkeley, samen met Michele, JP en Hauke. Hauke ging met ons mee verder naar Stanford, Michele en JP pasten. Maar het vrije plaatsje dat nog over was werd al snel opgevuld door Sebastian. Stanford was ongeveer een uurtje rijden, zodat tegen de tijd dat we daar waren het al bijna volledig donker was. Maar de universiteit by night straalde ook wel een speciale sfeer uit. Stanford was enorm impressionant, nog veel meer dan Berkeley! Het is ongeveer 10 keer zo groot en de gebouwen zijn nog sjieker, in een meer zuiderse stijl. Het is dan ook een private university en niet te vergeten: de grote competitor van Berkeley. Stanford is voor hun zowat de rivale universiteit omdat ze vlak naast elkaar staan in de ranking.

Na wat rond te wandelen op campus, trokken we het stadje in met de hoop nog iets te eten te vinden. Gelukkig mochten we nog binnen in een restaurantje dat bijna op sluiten stond :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Op deze webblog vinden jullie een verslag van mijn avonturen tijdens de summerschool aan de UC Berkeley.

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 87976

Voorgaande reizen:

05 Juli 2008 - 17 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: