Dag 34 (Donderdag 7/8): Jupiter - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu Dag 34 (Donderdag 7/8): Jupiter - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu

Dag 34 (Donderdag 7/8): Jupiter

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

20 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Berkeley

Na de les stond er deze week opnieuw een musical op het programma: Rent, een recente musical, waarrond we ons eindproject zullen moeten maken volgende week. Zoals elke musical duurde hij weer eindeloos lang, maar ik moet toegeven dat ik deze toch heel mooi vond. Vooral de muziek vond ik super!

In de late namiddag had ik dan wel wat rust verdiend en ging ik samen met Isabel beneden op de courtyard wat liggen zonnen. Zoals meestal, lagen ook de Fransen beneden, met muziek en strandplankjes! Er heerste zowaar een echte beachsfeer daar! Daarom vind ik het tegenwoordig ook leuker om daar te vertoeven in plaats van helemaal de berg op te gaan naar het zwembad. Er is dan wel geen zwembad op de courtyard, maar er is wel heel wat meer sfeer en steeds bekend volk.

We waren JP nog een etentje tesamen verschuldigd sinds onze fietstrip over de Golden Gate Bridge samen en dat gingen we vanavond goedmaken door samen met hem (en Sebastian, Marc en Hauke) te gaan eten in Jupiter, een restaurantje on Shattuck Ave. Van buitenaf leek het tamelijk klein en donker, maar eens binnen bleek dat er achteraan een heel groot terras was met een live orkestbandje. Heel gezellig om te zitten, maar naarmate het later werd wel een beetje koud. Gelukkig waren de jongens zo goed om de verwarmde plaatsjes aan ons af te staan. We hadden er zoveel plezier dat we heel laat bleven zitten babbelen. Ook de jongens hadden het naar hun zin en bleven hoe later het werd, hoe meer wijn bestellen. Met alle gevolgen vandien natuurlijk, want tegen de avond aan waren zowel JP als Hauke tamelijk dronken. Zo erg zelfs dat Hauke er in slaagde een glas wijn over zichzelf om te gieten, zodat hij zich eerst nog moest gaan omkleden voor hij mee naar Blakes kon komen.

De must dus op donderdagavond: Blakes! Het was al zo laat toen we daar aankwamen, dat de kelder al volzet was. Daarom werd het een rustig avondje boven, waar we onze gesprekken van Jupiter konden verder zetten. Veel ambiance was er voor de rest niet in vergelijking met anders, maar dat kwam misschien omdat vele anderen uitgingen in San Francisco vanavond (wat alsmaar populairder wordt nu iedereen stilaan uitgekeken geraakt op Blakes en ontdekt hoe leuk het nachtleven in SF is).