Dag 29 (Zaterdag 2/8): Monterey&Carmel part I - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu Dag 29 (Zaterdag 2/8): Monterey&Carmel part I - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu

Dag 29 (Zaterdag 2/8): Monterey&Carmel part I

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

05 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Monterey

Spannend… vandaag zou ik voor de eerste keer met een auto rijden hier in Amerika!!! Om half 11 vertrokken we met een KIA richting Monterey, een populair stadje aan de kust, ong 180km hier vandaan. Rijden met een automatic ging verbazingwekkend vlot: het doet mij me afvragen waarom wij in Europa in godsnaam auto’s hebben waarbij je moet schakelen (hoewel dat natuurlijk ook zijn charmes heeft ;-)).

Toen we om 1.00pm aankwamen in Monterey, was ons eerste doel het zoeken van een verblijfplaats. Heel handig: in het visitor center was een aparte kamer met overal info en foto’s van alle hotels/motels/inns waarbij zelfs telefoons ter beschikking hingen. Gewoon het nummertje van de foto indrukken en je werd rechtstreeks doorverbonden naar het desbetreffende hotel. Zo kwamen we terecht in de Seaside Inn aan de rand van Monterey, waar er nog net twee kamers vrij waren. Weliswaar maar met in elke kamer 1 tweepersoonsbed, zodat Isabel uiteindelijk een nachtje op de grond zou spenderen.

Toen we goed en wel gesetteld waren, vertrokken we te voet richting het stadscentrum via de kustweg. Vermits die niet veel voorstelde en naast de grote baan liep, gingen we na een tijdje ergens het strand op, zodat we langs de zee verder konden wandelen. Het was zo’n mooi weer dat Isabel, Caroline en ik gingen zwemmen. Het water was spijtig genoeg ijskoud, maar ons plezier en gekrijs (en het warme zonnetje) maakte veel goed. Er waren sterke golven die zo hoog waren dat we allemaal wel eens meegesleurd en ondergedompeld werden, maar het was oh zo leuk! Het enige nadeel is dat we met onze natte bikini daarna verder moesten en dat het hier ’s avonds heel fel afkoelde. Dus tegen de avond aan waren we allemaal aan het verkleumen. Na ons etentje op Monterey’s Fishermans Warf, waren we daarom heel blij de bus terug te kunnen nemen richting onze Inn.

’s Avonds zetten we ons gezellig samen op de kamer van Caroline en mij, om samen een filmpje te zien en een rustig avondje te houden. Want na zo’n lange dag waren we allemaal tamelijk uitgeput, geen gefeest dus!