Dag 40 (Woensdag 13/8): Blokken - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu Dag 40 (Woensdag 13/8): Blokken - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu

Dag 40 (Woensdag 13/8): Blokken

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

21 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Berkeley

Morgen final exam, dus Isabel en ik gingen voor het eerst sinds lang een volledige dag blokken tegemoet!

Gelukkig ging het bij mij allemaal vlot vooruit, want ik moest natuurlijk ook nog die presentatie voorbereiden en geven na de middag. Deze verliep naar mijn gevoel ook heel vlot en achteraf kregen we goede commentaar van onze teacher (“Great upbeat”). Ook kregen we een review van onze critique-forms die we de voorbije weken hadden moeten inleveren (“I loved reading your critiques!”). Daarmee veronderstel ik dat ik het ook in deze les goed gedaan heb, maar een echt ‘grade’ zullen we hier niet van krijgen: het gaat om een pass/fail course.

Nu vond ik van mezelf dat ik wel een beloningske verdiend had en zo wandelde ik al smullend van een banana-strawberry-chocolate pancake naar huis :-)! Daar wachtte een herhaling van de reading outlines op mij… :-s, maar ook dit bleek nog plezierig te worden. Op de courtyard kwam ik Sebastian tegen die daar aan het studeren was en we besloten samen alles nog eens te herhalen. Zo belandden we wandelend door onze gang en zittend op onze kamer met onze papieren en konden we elkaar regelmatig vragen stellen om onze kennis te testen. Het werkte voor mij heel motiverend om zo actief te studeren, dus nu heb ik er vertrouwen in dat het mij morgen wel zal lukken.
’s Avonds laat volgden voor mij dan nog de reading questions, die ik nog eens grondig moest herbekijken. Om half 1 was ik klaar om de definitieve antwoorden te gaan uitprinten, zodat ik ze morgen nog eens makkelijk zou kunnen overzien. En wie stond er toevallig aan de lift? Nicolas, onze les- en ganggenoot, die standaard veel te laat aan alles begint en bovendien morgen nog eens twee finals op dezelfde dag had. Aan de reading was hij nog geeneens gestart, dus dacht ik mijn goed hart nog maar eens boven te halen en printte ik alles voor hem dubbel uit ;-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Op deze webblog vinden jullie een verslag van mijn avonturen tijdens de summerschool aan de UC Berkeley.

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 87959

Voorgaande reizen:

05 Juli 2008 - 17 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: