Dag 39 (Dinsdag 12/8): Study and a movie - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu Dag 39 (Dinsdag 12/8): Study and a movie - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Alexandra - WaarBenJij.nu

Dag 39 (Dinsdag 12/8): Study and a movie

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

21 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Berkeley

Opnieuw zoals gisteren werd dit een dagje goed gevuld met schoolwerk. Al was de last wel wat verminderd, omdat we deze keer zo slim waren geweest het werk te verdelen. Bij alle artikels die we moesten lezen hadden we een aantal reading questions opgekregen, die Isabel, Sebastian en ik tesamen oplosten. Het uiteindelijke werk voor ons was dan niet meer zo groot, want Sebastian had al een groot deel van de vragen beantwoord. Na de les begon ik dus direct met mijn deel van de vragen af te werken. Toen dit klaar was, kon ik verder werken aan onze presentatie voor morgen: nog wat extra dingen opzoeken en enkele kleine aanpassingen maken. Ik was het gisteren nog vergeten te vermelden, maar het Koreaanse meisje van onze groep was echt superijverig geweest: ze had met Fotoshop een eigen achtergrond gecreëerd voor onze presentatie met elementen van de affichetitel van Rent er in! Dus, tot zover mijn generalisatie over Koreanen (en Aziaten): mijn geloof in hun inzet is weer hersteld :-p.

Hierna ging ik naar goede gewoonte nog een uurtje op de courtyard rusten vooraleer we hadden afgesproken om onze presentatie een laatste keer door te nemen. Die laatste rehearsal ging overigens heel vlot, buiten het feit dat onze presentatie in eerste instantie veel te lang duurde en er hier en daar dus enkele stukjes geschrapt werden.

Na een late dinner at crossroads en nog wat bloggen, hadden we gepland ’s avonds naar ‘La vita e bella’ te kijken. Jasdeep, onze floormate, had ons deze film gegeven omdat het volgens hem een must was om te zien (hij is nogal een filmfan). Wij kenden deze natuurlijk al, maar zagen hem met plezier (en af en toe een traantje) nog een terug. In de US is hij overigens getiteld: ‘Life is beautiful’, maar wij kozen er toch voor de taal in het Italiaans in te stellen om de grappige sfeer van de film niet weg te nemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Op deze webblog vinden jullie een verslag van mijn avonturen tijdens de summerschool aan de UC Berkeley.

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 87959

Voorgaande reizen:

05 Juli 2008 - 17 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: